Engelska för kundtjänst

engelska for kundtjanst och service

Imponera med er engelska för kundtjänst!

Vår språkträning i Engelska för kundtjänst lär dig bemöta kunder och kollegor även på engelska.

Ett gott första intryck är avgörande för vilken affärsverksamhet som helst.

Det är viktigt att man bemöter engelskspråkiga med samma service och självförtroende som när man talar sitt modersmål. Detta gäller oavsett man arbetar på executive nivå, inom administration och reception eller i kundtjänst.

 

Varför välja kundtjänstengelska med GMS?

  • Vi har över 35 år lång erfarenhet av språkutbildningar för företag
  • Vi erbjuder professionella och inspirerande lärare och instruktörer
  • Vår skräddarsydda språkträning garanterar resultat
  • Forskning rekommenderar att engelska kurser verksamhetsanpassas

 

I Skandinavien besitter de flesta en god vardagsengelska som räcker långt. Men i en global organisation där viktiga affärskontakter och klienter passerar de olika avdelningarna, är kännedom om så kallad “Customer service English” eller affärsengelska för kundtjänst avgörande. Speciellt vid tillfällen där det är extra viktigt med professionellt bemötande och kommunikation.

Kursen är riktad till medarbetaren som arbetar med service i en global organisation. Att kunna uttrycka sig korrekt är viktigt vare sig det handlar om att ta emot och välkomna personer på engelska, vidareförmedla meddelanden via telefon eller formulera e-mail och brevutskick.

Vi är experter på anpassade kurser för företag. Läs mer om detta på sidan affärsengelska och hur det kan gynna ditt företag eller hur en utbildning i engelska generellt bidrar till positiva effekter för ditt företag.

 

Språkträning för kundtjänstmedarbetare

Utbildningen berör dessutom kulturella skillnader vid bemötande av utländska affärsrelationer. Även rutiner som man bör tillämpa i service och kundkontakt med engelsktalande tas upp.

Våra populära kulturkurser erbjuder dig bästa starten i din globala karriär.

 

Tala med våra experter

Vi utbildar på uppdrag av svenskt näringsliv

Oavsett erfarenhet är målet att du efter avslutad kurs ska känna dig tryggare med att bemöta och administrera mellan organisation och kund på engelska. Detta med hjälp av att du blir medveten om artighetsfraser, kan koderna vid s.k. small talk, lär dig formellt bemötandet och får förståelse för kulturella skillnader och betydelsen som dessa har för att er medpart i affärsrelationen ska känna sig väl bemött!

Varför välja oss?
Branschorienterade utbildningar

Vi vet vad ni behöver!

Branschorienterade utbildningar

Vi använder den senaste tekniken och de smartaste verktygen tillgängliga i branschen för att ge er de bästa nya redskapen att omgående tillämpa i ert arbete.

Skräddarsydda lösningar för er

Vi vet att en storlek inte passar alla!

Skräddarsydda lösningar för er

Speciellt anpassade lösningar efter alla företags unika behov och önskemål.

35 års erfarenhet

Vi vet hur man levererar resultat!

35 års erfarenhet

Vi har erfarenheten och vanan av att leverera mätbara och långvariga resultat för våra klienter.

Företagsutbildning som ger resultat!

Hos oss hittar ni skräddarsydda kurser och kompetenslösningar för alla behov. Vilken utbildning passar er? Vi vet!

Börja här
Är det något du undrar över? Fråga våra experter!
Vi hjälper dig!