Imponera med er engelska för kundtjänst!
Vår språkträning i Engelska för kundtjänst lär dig bemöta kunder och kollegor även på engelska.
Ett gott första intryck är avgörande för vilken affärsverksamhet som helst.
Det är viktigt att man bemöter engelskspråkiga med samma service och självförtroende som när man talar sitt modersmål. Detta gäller oavsett man arbetar på executive nivå, inom administration och reception eller i kundtjänst.
Varför välja kundtjänstengelska med GMS?
- Vi har över 35 år lång erfarenhet av språkutbildningar för företag
- Vi erbjuder professionella och inspirerande lärare och instruktörer
- Vår skräddarsydda språkträning garanterar resultat
- Forskning rekommenderar att engelska kurser verksamhetsanpassas
I Skandinavien besitter de flesta en god vardagsengelska som räcker långt. Men i en global organisation där viktiga affärskontakter och klienter passerar de olika avdelningarna, är kännedom om så kallad “Customer service English” eller affärsengelska för kundtjänst avgörande. Speciellt vid tillfällen där det är extra viktigt med professionellt bemötande och kommunikation.
Kursen är riktad till medarbetaren som arbetar med service i en global organisation. Att kunna uttrycka sig korrekt är viktigt vare sig det handlar om att ta emot och välkomna personer på engelska, vidareförmedla meddelanden via telefon eller formulera e-mail och brevutskick.
Vi är experter på anpassade kurser för företag. Läs mer om detta på sidan affärsengelska och hur det kan gynna ditt företag eller hur en utbildning i engelska generellt bidrar till positiva effekter för ditt företag.
Språkträning för kundtjänstmedarbetare
Utbildningen berör dessutom kulturella skillnader vid bemötande av utländska affärsrelationer. Även rutiner som man bör tillämpa i service och kundkontakt med engelsktalande tas upp.
Våra populära kulturkurser erbjuder dig bästa starten i din globala karriär.