Imponera med er servicedesk!
Kundservice för servicedesk är en kundtjänstutbildning för de som vill blir bättre på rådgivande service.
Er organisations kundkommunikation är avgörande för lönsamheten.
Kontakta oss därför idag för en kostnadsfri konsultation. Vi kan hjälpa er!
Varför välja GMS Internaional?
- Vår utbildning garanterar resultat!
- Vår erfarenhet hjälper oss hjälpa er!
- Vår lösning skräddarsys helt för er!
De flesta företag möter kunder varje dag. Det händer över telefon, personliga möten, kanske över email och i sociala medier. Frågan blir om vi är helt medvetna om hur hur vårt kundbemötande kan påverka våra kunder, och inte minst, kundens beslut? I vår blogg går vi över vad ett optimalt kundbemötande innehåller.
Utbildningen i servicedesk riktar sig till alla som arbetar med support vid ett supportcenter eller en helpdesk.
En helpdesk hanterar incidenter och tjänsteförfrågningar och ansvarar dessutom för kommunikationen med de olika användarna. Således är dess kundbemötande en mycket viktig del av själva kundupplevelsen. Ofta är det dessutom första steget när det gäller långvariga kundrelationer.
Företag som vill effektivisera sin service för ökad lönsamhet, bör verkligen satsa på utbildning av sin personal på området!
Utbildningen vänder sig till dig som tar emot ärenden i servicedesk och som därmed blir IT-avdelningens eller företagets ansikte ut mot kunderna.
Du som arbetar med att leverera support behöver kommunicera bra med dina användare.
Få förståelse för din roll gentemot kunden
Kursens syfte är att ge dig en ökad förståelse för den egna rollens betydelse för företaget och utveckla dina färdigheter i samtals- och kommunikationsteknik som gör det lättare att genomföra effektiva och trevliga samtal med kund
Genom att utveckla ett kundfokuserat beteende och förbättra mottagande och service, kan du och din organisation skilja er från konkurrenterna. Det gäller att upprätthålla en positiv och professionell attityd i alla kundservicesituationer oavsett vem man mäter.
Att ha självförtroende och ansvarskänsla, samt kunna bemöta kunder från första början på ett imponerande och effektivt sätt ökar deras lojalitet. En lojalitet som på sikt också förbättrar lönsamheten för företaget.
Servicedesk med kundfokus
Utbildningen fokuserar på att förbättra din förmåga att kommunicera på ett positivt sätt, att lyckas skapa en stark samverkan inom företaget och utåt.
Du kommer att lära dig att prioritera ärenden, organisationen och relationen till era kunder.
Vår coach ger dessutom deltagarna konkreta förslag på olika sätt att hantera besvärliga möten. De får tips om hur man bäst hanterar olika situationer över telefon för att bygga en utmärkt och konsekvent servicekultur i hela organisationen.
Vi har också flera andra kurser i kundservice.