Kunden har alltid rätt – Kundbemötande och Kundservice

Kunden har alltid rätt – Kundbemötande och Kundservice

 

Kunden har faktiskt alltid rätt – rätt till ett professionellt trevligt bemötande och rätt att få svar på sina funderingar och frågor.

Idag är kunden starkare än någonsin.

Med dagens mördande konkurrens och olika ratinggsidor, är det lätt för kunden att göra grundlig research innan han eller hon väljer leverantör av en tjänst eller vara. Helt klart är det viktigt att ha produktkunskap. Men, kundförståelse är ännu viktigare för att kunna ge god kundvård. Att du kan förstå din kund bygger på att du kan förstå dig själv. 

I våra kurser inom kundbemötande ger vi tips, och vå låter även känslor och motivation ingå som goda råd till dig och er organisation. Kunden är generellt mer påläst än tidigare och förväntar sig inte bara att få det de faktiskt betalar för, utan även att få ett mervärde. Det kan vara allt från rabatt på nästa köp eller ett underhållande nyhetsbrev. 

Utbilda hela företaget


Företag får jobba hårdare för att leverera gentemot kundens förväntningar. Ett dåligt bemötande sprids som en löpeld i sociala medier, på bloggar och mouth-by-mouth. Ett företag som inte har utbildad hela sin personal i kundbemötande och kundservice ligger idag sämre till.

Vi har flera Kurser i kundservice som lär dig ge det lilla extra även för icke säljare, Målet är att du ska lära dig hur du ger utmärkt service, samtidigt som du behåller arbetsglädje och motivation för era medarbetare.

För det är en av hemligheterna, att alla i företaget har en gemensam syn på vad kundbemötande är och hur man ger professionell och personlig kundservice. En utbildning i bemötande kan vara nog så viktig för att hålla företagets goda rykte intakt. Om det redan är skadat så är det ännu viktigare att vända trenden och jobba med bemötandet. Även för chefer är det viktigt att ha ett utmärkt kundbemötande. Vår kurs Kundservice för chefer är för alla teamledare här lär vi oss hur man som chef kan bli ännu bättre på att engagera och motivera dina medarbetare.

 

Bli världsbäst i bemötande


Kunder, kan i det här fallet kan vara slutkonsument av tjänst eller vara men även underleverantörer och samarbetspartners. Oavsett vem så vinner alla på en god relation och ett bra bemötande.

Det är viktigt att kunna göra sig förstådd, speciellt när det kommer till hur du hanterar ditt företags kunder. Med våra utbildningar får du en stabil helhet att stå på när du ska hantera kunder från arbetssätt och kommunikation till ditt kundbemötande. Ni kommer att lära dig att prioritera ärenden, organisationen och relationen till era kunder. Kundservice för servicedesk är en kundtjänstutbildning för de som vill blir bättre på till exempel rådgivande service.


Med teknik är det lätt att finnas där kunden finns och att finnas tillgänglig för frågor. Vi lär ut hur man bygger goda relationer, bevarar dem och hjälper till att styra kunden i rätt riktning. Inget företag har idag råd att inte vara världsbäst på kundbemötande. Känner du att ditt företag kan behöva vässa era kunskaper så hör av dig så kan vi prata om vilken utbildning i bemötande som kan vara aktuellt för er. 

 

Kontakt oss för att starta en diskussion.

Företagsutbildning som ger resultat!

Hos oss hittar ni skräddarsydda kurser och kompetenslösningar för alla behov. Vilken utbildning passar er? Vi vet!

Börja här
Varför välja oss?
Branschorienterade utbildningar

Vi vet vad ni behöver!

Branschorienterade utbildningar

Vi använder den senaste tekniken och de smartaste verktygen tillgängliga i branschen för att ge er de bästa nya redskapen att omgående tillämpa i ert arbete.

Skräddarsydda lösningar för er

Vi vet att en storlek inte passar alla!

Skräddarsydda lösningar för er

Speciellt anpassade lösningar efter alla företags unika behov och önskemål.

35 års erfarenhet

Vi vet hur man levererar resultat!

35 års erfarenhet

Vi har erfarenheten och vanan av att leverera mätbara och långvariga resultat för våra klienter.

Är det något du undrar över? Fråga våra experter!
Vi hjälper dig!