Vår unika företagskurs i ”Branding” lär dig att förstå varumärkets betydelse och kraft i ditt försäljningsarbete.
Kursen vänder sig till VD, ledningsgrupper, varumärkesansvariga, marknadschefer oh informationschefer inom B2B-företag och kan hållas på antingen svenska eller engelska.
Ett välkänt varumärke utgör en kvalitets- och trygghetssymbol för kunderna och värderas högt på börsen. Allt fler företagsledningar har dessutom insett varumärkets betydelse för att hålla ihop en fragmenterad organisation över funktions-, segments – och landgränserna. Varumärket blir således ett sätt att få alla medarbetarna att dra åt samma håll och bygger därmed en företagskultur som främjar ett beteende som skapar rätt sorts affärer.
I den här kursen får du lära dig hur du faktiskt går till väga för att med varumärkets hjälp ta ditt företag från punkt ”A”, till punkt ”B”. Det vill säga att nå den nivå du vill att ditt företag ska befinna sig på.
Kursdeltagarna får konkreta och handfasta råd om hur man kopplar varumärket till sina affärsstrategier och – framför allt – hur man skall bära sig åt för att genomföra de önskade förändringarna. Ni lär er allt ifrån hur en meningsfull varumärkesplattform för medarbetarna tas fram, till hur man ser till att ”bollen kommer i rullning av sig själv” och blir nästan omöjlig att stoppa.
De teoretiska övningarna kommer varvas med praktiska workshops.