Konflikthantering för Kundtjänst

konflikthantering för kundservice

Lär dig konflikthantering för kundtjänst

Konflikthantering för kundtjänst är en kurs som ger dig kött på benen att handskas med besvärliga kunder och klagomål.

Ge era medarbetare möjlighet att lära sig möta också besvärliga kunder med ett leende.

 

Varför GMS Konflikt- och klagomålshantering?

  • Professionella instruktörer med stor erfarenhet från alla branscher.
  • Anpassade utbildningslöningar. Det du behöver, levererar vi!
  • Skräddarsydda lektioner. Vi kommer dit du önskar!

 

 

Det här är en fördjupad utbildning inom kundservice och kundbemötande för ert företag, med fokus på kund- och klagomålshantering.

Som deltagare på denna kurs får du nya verktyg att hantera utmanande kunder utan att ta det personligt eller tappa tålamodet.
Konflikthantering för kundservice är en otroligt viktig utbildning för alla som möter kunder i arbetet.

Du kommer ställas inför diverse prövande situationer och lära dig olika metoder för att lösa problem som kan uppstå.
Målsättningen är att du ska få ökat självförtroende för att hela tiden bibehålla goda kundrelationer och samtidigt skapa en glad och öppen atmosfär. 

 

Positiv och lösningsinriktad kundservice lönar sig!

Efter avslutad utbildning i konflikthantering för kundservice, ska deltagarna bl. a kunna:

-Ge ett positivt första intryck och förstå värdet av det
-Behärska grundläggande telefonartighet oavsett motpartens tonläge
-Förstå vikten av begreppet: Always smile! och också använda sig av det
-Förstå klagomål: den känslomässiga och den logiska/rationella delen
-Omvandla klagomål till en servicemöjlighet
-Utveckla en konsekvent process för att hantera kundernas olika förväntningar

 

Här hittar du fler kurser inom kundservice!

 

Kontakta våra experter redan idag för kostnadsfri konsultation!

Vi hjälper dig komma igång med din utbildning omgående.

Tala med våra experter

Vi utbildar på uppdrag av svenskt näringsliv

Kursen skräddarsys helt utifrån dig och ditt företags behov och önskemål vad gäller till exempel startdatum och utbildningsplats. Förslagsvis anordnas kurserna ute hos er, men vi kan självklart erbjuda andra lösningar om det finns önskemål om utbildningar på annan ort.

Vi på GMS International har 35 års erfarenhet av utbildningar inom kundservice och våra lärare är noggrant utvalda utifrån kompetens och erfarenhet. Som kursdeltagare får du personlig coaching och omedelbar feedback från din lärare. Vi vet vilka krav som ställs och tillsammans arbetar vi för att du ska bli kompetent och säker när det gäller konflikthantering för kundservice.

Varför välja oss?
Branschorienterade utbildningar

Vi vet vad ni behöver!

Branschorienterade utbildningar

Vi använder den senaste tekniken och de smartaste verktygen tillgängliga i branschen för att ge er de bästa nya redskapen att omgående tillämpa i ert arbete.

Skräddarsydda lösningar för er

Vi vet att en storlek inte passar alla!

Skräddarsydda lösningar för er

Speciellt anpassade lösningar efter alla företags unika behov och önskemål.

35 års erfarenhet

Vi vet hur man levererar resultat!

35 års erfarenhet

Vi har erfarenheten och vanan av att leverera mätbara och långvariga resultat för våra klienter.

Företagsutbildning som ger resultat!

Hos oss hittar ni skräddarsydda kurser och kompetenslösningar för alla behov. Vilken utbildning passar er? Vi vet!

Börja här
Är det något du undrar över? Fråga våra experter!
Vi hjälper dig!