Lär dig konflikthantering för kundtjänst
Konflikthantering för kundtjänst är en kurs som ger dig kött på benen att handskas med besvärliga kunder och klagomål.
Ge era medarbetare möjlighet att lära sig möta också besvärliga kunder med ett leende.
Varför GMS Konflikt- och klagomålshantering?
- Professionella instruktörer med stor erfarenhet från alla branscher.
- Anpassade utbildningslöningar. Det du behöver, levererar vi!
- Skräddarsydda lektioner. Vi kommer dit du önskar!
Det här är en fördjupad utbildning inom kundservice och kundbemötande för ert företag, med fokus på kund- och klagomålshantering.
Som deltagare på denna kurs får du nya verktyg att hantera utmanande kunder utan att ta det personligt eller tappa tålamodet.
Konflikthantering för kundservice är en otroligt viktig utbildning för alla som möter kunder i arbetet.
Du kommer ställas inför diverse prövande situationer och lära dig olika metoder för att lösa problem som kan uppstå.
Målsättningen är att du ska få ökat självförtroende för att hela tiden bibehålla goda kundrelationer och samtidigt skapa en glad och öppen atmosfär.
Positiv och lösningsinriktad kundservice lönar sig!
Efter avslutad utbildning i konflikthantering för kundservice, ska deltagarna bl. a kunna:
-Ge ett positivt första intryck och förstå värdet av det
-Behärska grundläggande telefonartighet oavsett motpartens tonläge
-Förstå vikten av begreppet: Always smile! och också använda sig av det
-Förstå klagomål: den känslomässiga och den logiska/rationella delen
-Omvandla klagomål till en servicemöjlighet
-Utveckla en konsekvent process för att hantera kundernas olika förväntningar
Här hittar du fler kurser inom kundservice!
Kontakta våra experter redan idag för kostnadsfri konsultation!
Vi hjälper dig komma igång med din utbildning omgående.