Har ert företag många internationella kunder och affärsrelationer?
Då ska ni se hit!
Vi har tagit fram en specialiserad kurs inom internationell kundservice.
Utbildningen vänder sig till de medarbetare som jobbar inom kundservice och administration på en global marknad.
Denna kundserviceutbildning fokuserar på globala kundkontakter och relationer. Deltagarna lär sig hur man på ett imponerande sätt hanterar kunder från olika delar av världen, både via telefon-, email och i personliga möten.
Globalt bemötande och positiv attityd lönar sig!
Det som tas upp är till exempel:
- Hur man bäst kommunicerar via telefon med internationella kunder – tonläge, tydlighet, ordval, samt förmåga att lyssna och förstå
- Hur man skriver tydliga och effektiva email till kunder från andra länder – formuleringar, fraser och ordval
- Att möta kunden med respekt och professionalism – hur man bäst tar hand om internationella kunder och dennes behov i det personliga mötet
- Internationella och globala kommunikationssignaler – konsten att verkligen lyssna på kunder från andra kulturer och hur man kan läsa mellan raderna
- Kunskap om era specifika internationella kunder – visa att du känner till dem och vet vilka just de är!
För mer skräddarsydda utbildningar inom kundservice, klicka här!