Hos oss hittar ni skräddarsydda kurser och kompetenslösningar för alla behov. Vilken utbildning passar er? Vi vet!
Kundbemötande och Kundhantering Genom Hela Organisationen
Mycket av den kommunikation som din organisation för med dina kunder ligger ibland helt utanför marknads- och kundavdelningen. Om du till exempel är en tjänsteleverantör kommer en stor del av den dialog du för med kunden beröra helt andra delar av organisationen såsom leverans och support. Kanske är det dina servicetekniker eller IT-konsulter som är de som har mest kontakt med dina kunder och som bäst förstår dina kunders problem och behov?
Hur undviker vi missnöjda kunder?
Av tillfrågade amerikanska konsumenter svarade 49% att de bytt företag p.g.a. missnöje med servicen. Av dessa svarade hela 62% i åldrarna 25-34 år att de övergett ett företag med dålig erfarenhet och service. Det gäller alltså att ligga i topp från alla vinklar och medarbetare.
Undvika Undermåligt Bemötande
Önskemålen ifrån kunder har varit ungefär densamma oberoende av marknad och tid. Trevlig, hjälpsam personal som ser kunden och gör allt för hen för en så bra och smidig upplevelse har alltid varit viktiga faktorer. Kan personalen också överraska kunden genom att ge det lilla extra så har man lagt grunden för en komparativ fördel gentemot konkurrenter.
Förbättra kunden köpresa och kundbemötande
Kundens förändrade köpresa har ökat behovet av samarbete mellan marknad och sälj. Vi kommer också ta upp behovet av att inkludera leverans och produktutveckling i kundhanteringen.
I denna inspirerande utbildning tar vi upp hur hela organisationen kan bemöta och skapa bättre kundrelationer.
Kursen i kundbemötande och service hjälper dig och din personal att utveckla och effektivisera era kundkontakter på ett framgångsrikt och strukturerat sätt.
Utbildningen i kundbemötande är riktad till dig som idag har återkommande kundkontakter. Du vill få bättre självförtroende i ditt yrke, förståelse för merförsäljning och dessutom lära dig mer om hur man med ett leende underhåller redan goda relationer till kunden.