Kursen Interkulturell kommunikation är skapad för dig som arbetar i ett multikulturellt team och behöver få mer kännedom om andra länders kulturer, samt förståelse för beteendet hos människor med olika bakgrund.
“Ni har stärkt vår organisation! Tack!”
(Production manager Ovako)
Utbildningen skräddarsys och vänder sig till säljare, kundservice och andra anställda i företaget som regelbundet har kontakt med icke-svensktalande kunder från olika kulturer.
Genom att belysa likheter och olikheter och samtidigt kontinuerligt öva på att förbättra kommunikationen över kulturgränserna, är syftet att öka förståelsen för sin egen och andras kulturer.
Detta kommer ge tydliga resultat som förbättrad kommunikation, förstklassig kundservice och på sikt dessutom ökad försäljning!
Praktiska övningar, där man bland annat lär sig olika multikulturella kommunikationssignaler, kombineras med teoretiska genomgångar om bemötande och konfliktlösning. Färdigheter på dessa områden leder ganska omgående till en förbättrad förståelse för företagets kunder med olika kulturella bakgrunder.