Internationell Kundservice

Internationell Kundservice

Beskrivning

Det här är en specialiserad kurs för dig som jobbar inom kundservice och kundbemötande där vi kommer att fokusera på just internationella kundkontakter och relationer. Hur man bäst hanterar internationella kunder, både via telefon-, email och i personliga möten:

  • Hur man bäst kommunicerar via telefon med internationella kunder – tonläge, tydlighet, ordval, förmåga att lyssna och förstå
  • Hur man skriver tydliga och effektiva email till internationella kunder – formuleringar, fraser och ordval
  • Att möta kunden – hur man bäst tar hand om internationella kunder och dennes behov i det personliga mötet
  • Internationella kommunikationssignaler – konsten att verkligen lyssna på internationella kunder och läsa mellan raderna
  • Kunskap om era internationella kunder – visa att du känner till dem och vet vilka just de är!

Kursen skräddarsys helt utifrån dig och ditt företags behov, önskemål och förutsättningar. Vi på GMS International har 35 års erfarenhet av utbildningar inom kundservice och våra lärare är noggrant utvalda utifrån kompetens och erfarenhet. Utbildningarna anordnas ute hos våra kunder, men vi kan självklart erbjuda andra lösningar om det finns önskemål om utbildningar på annan ort.

Som kursdeltagare får du personlig coaching och omedelbar feedback från din lärare. Vi vet vilka krav som ställs och tillsammans arbetar vi för att du ska bli kompetent och säker när det gäller internationell kundservice.

Kontakta oss på telefon +46 (0)8-798 20 80 eller skicka ett mail till info@gmsgroup.us.com om du har frågor kring vår kurs – Internationell Kundservice