Kundservice för Chefer

chefer som sitter runt ett bord och utbildas i Kundservice för chefer

Är du chef för en kundservice eller vill förbättra kundbemötande?

Då ska du se hit! Lär er kundbemötande för chefer!

Vår kurs Kundservice för chefer är för alla teamledare på området kundservice.
Behöver du som är chef bli ännu bättre på att engagera och motivera dina medarbetare? Kanske vill du förbättra dina relationer med dem? Eller bara kunna inspirera dem till att uträtta ännu mer?

I så fall är det här kursen för dig!

Vi har skapat en  skräddarsydd utbildning i kundservice för ert företag, specifikt utformad för dig som är chef eller teamledare.

Oavsett om du jobbar med reception, call center eller service desk, kommer du få lära dig hur du på bästa sätt stöttar dina kundservicemedarbetare. Tillsammans kommer ni sedan kunna lyfta ert företags kundtjänst till nästa imponerande nivå och förutse vad kunderna vill ha i framtiden och också ge dem vad de förväntar sig. Och dessutom ännu mer! Läs även vår blogg om kundbemötande!

Hur har vi ett optimalt kundbemötande på ett företag? Om ni är skickliga på att möta din kunds beteende får ni en bättre kontakt. I våra kurser och föreläsningar får er organisation en ny blick på kundbemötande och lära er hur man kan ändra strukturen på era interaktioner.

Det finns ett antal saker vi kan tänka på för att ge ett bra kundbemötande och det krävs träning. Här får ni lite tips att jobba med:

  • Att lyssna och förstår din kund är grunden för bra kundbemötande.
  • Se till att vara lätt att nå i de kanaler där dina kunder vill nå dig. Det handlar inte om vilka kanaler eller öppettider du vill ha utan vilka kanaler och tider din kund föredrar för att prata med dig.
  • Lova det du kan hålla och leverera det du lovat, eller ibland lite till.
  • Det är företagets uppgift att göra det enkelt för kunden. Utgå alltid från hur du gör kundens insats så liten som möjligt. Om företaget förenklar för era kunder blir det per automatik ett bättre kundbemötande

Vi kan hjälpa er att skapa ökad försäljning och tillväxt, genom föreläsningar, utbildning och rådgivning.

Kontakta oss idag för förslag eller offert!

Vi har även många fler utbildningar inom kundservice och ledarskap. Har ni mycket international kontakt rekommenderar vi vår mycket populära seminarium kurs Internationell Kundservice.

Tala med våra experter

Vi utbildar på uppdrag av svenskt näringsliv

Kursen kommer fokusera på att:

  • Uppmuntra dig till att motivera individer och team att förstå och överträffa kundernas förväntningar
  • Utveckla kundfokuserade beteenden, färdigheter och kompetenser
  • Utveckla en konsekvent process för att hantera olika kunders skilda förväntningar
  • Öka självförtroende och arbetsglädje inom gruppen
  • Hjälpa till att bygga och utveckla en konsekvent kundservicekultur i hela organisationen
  • Utvärdera era kundserviceattityder och sätta upp mål för förbättringar
Varför välja oss?
Branschorienterade utbildningar

Vi vet vad ni behöver!

Branschorienterade utbildningar

Vi använder den senaste tekniken och de smartaste verktygen tillgängliga i branschen för att ge er de bästa nya redskapen att omgående tillämpa i ert arbete.

Skräddarsydda lösningar för er

Vi vet att en storlek inte passar alla!

Skräddarsydda lösningar för er

Speciellt anpassade lösningar efter alla företags unika behov och önskemål.

35 års erfarenhet

Vi vet hur man levererar resultat!

35 års erfarenhet

Vi har erfarenheten och vanan av att leverera mätbara och långvariga resultat för våra klienter.

Företagsutbildning som ger resultat!

Hos oss hittar ni skräddarsydda kurser och kompetenslösningar för alla behov. Vilken utbildning passar er? Vi vet!

Börja här
Är det något du undrar över? Fråga våra experter!
Vi hjälper dig!