Konflikthantering för Kundservice

Konflikthantering för Kundservice

Beskrivning

Det här är en specialiserad kurs för dig som jobbar inom kundservice och kundbemötande, där vi kommer att fokusera på kund- & klagomålshantering på ert företag. Vi kommer att jobba med verkliga exempel och gå igenom olika metoder för att lösa de uppstådda problemen, hela tiden med målsättningen att bibehålla goda kundrelationer:

  • Att kunna ge ett positivt första intryck och förstå värdet av första intryck
  • Grundläggande telefonartighet
  • Always smile!
  • Hur man hanterar utmanande kunder
  • Att förstå klagomål: den känslomässiga och den logiska/rationella delen
  • Omvandla klagomål till en servicemöjlighet
  • Utveckla en konsekvent process för att hantera kundernas förväntningar
  • Öka självförtroende och arbetsglädje

Kursen skräddarsys helt utifrån dig och ditt företags behov, önskemål och förutsättningar. Vi på GMS International har 35 års erfarenhet av utbildningar inom kundservice och våra lärare är noggrant utvalda utifrån kompetens och erfarenhet. Utbildningarna anordnas ute hos våra kunder, men vi kan självklart erbjuda andra lösningar om det finns önskemål om utbildningar på annan ort.

Som kursdeltagare får du personlig coaching och omedelbar feedback från din lärare. Vi vet vilka krav som ställs och tillsammans arbetar vi för att du ska bli kompetent och säker när det gäller Konflikthantering för kundservice.

Kontakta oss på telefon +46 (0)8-798 20 80 eller skicka ett mail till info@gmsgroup.us.com om du har frågor kring vår kurs – Konflikthantering för kundservice